Monday, April 22, 2024

 

KAHRAMAN BAKKAL SUPERMARKETE KARSI 

ILE 

CAHILLE SOHBETI KESTIM arasinda birgun… ben de karar veremedim.. gunun ilk yarisi haftalardir aramalar,  yazismalardan sonra bugun nihayet gelen ekibin,  esyalari teslim alirken, bir de cok lazimmis gibi whatsapp grubu kurup.. tek tek butun mobilyalari, kapinin onune konulan copleri, esyalari teyit etmesi deliligi uzerine gecti.. dunyanin en basit  isini bile  kurumsallik adi altinda aman insiyatif almayalim, basimiz yanmasin politikasiyla hic gerek olmayàn aptal bir yogunlukla gecti.. tam boyle rezillik olmaz bu ne sacma bir duzen diye dusunurken.. cevabini ogleden sonra baska sekilde aldim:)) evet kurumsallikla bazi isler cok agir ve repete repete repete geciyor.. bundan cok bunaliyorum.. ama yigidi oldur hakkini ver, saygi ve guleryuzle geciyor.. o yuzden de o yavasliga katlanilabiliyor…nice olsun slow olsun…ogleden sonra bambaska bir tecrube bana baska bir seyi gosterdi…, bizim bickin delikanli tesrif etti santiyeye.. butun program alt ust.. dedigi gunde gelmiyor.. yalan soyluyor.. kendi hatasini ortmek icin laf kalabaligi yapiyor, utanmiyor laf sokuyor.. cennet mahallesi ortalik:) o cehaletle tartisilmiyor.. yanlis anlasilmasin okul cahilligi degil, zihin cahilligi..acimakla igrenmek arasinda hic uzerime vazife olmayan, hic meraklisi olmadigim duygulara saliyor beni.. flash tv dizisi gibi gercek kesitteyiz.. ve cahille sohbet kesiliyor da, cahilin bundan haberi olmuyor, o devam ediyor.. isin en acikli tarafi da bu galiba…ve sonunda sinirlendim… sen bir dur bakiyim …ipler koptu.. arkadasin arasin sen artik arama diyorsun ariyor, yazma diyorsun yaziyor, acmiyosun baska telefondan ariyor, bi daha bi daha bi daha.. hangi munasebetle?  Neler goruyor bu gozler a dostlar… e o zaman da, kahramam bakkal sen kusura bakma ben supermarkete karsi degilim galiba diyor insan.. ukalalik yapmak istemiyorum ama lars von trier in dogville i geldi aklima.. izlemesi cok zor super sikici bir filmdir… snob zalim  babanin kizidir nicole kidman, ben senin gibi degilim der babasina bir koye yerlesir.. herkesi sever koyde.. basina gelmeyen kalmaz, dovulur affeder, suclanir affeder, tecacuze ugrar affeder.. kotu bir niyetleri yoktu, iste ne yapsin bilemedi vs.. birgun koye babasinin arabasi yaklasir, o da biner.. kuvvetli bir dialog gecer baba kizin arasinda.. « ben senin gibi degilim baba, bak ben onlarin dostuyum » der.. « sen kendini onlardan ustun gordugun icin affediyorsun, bu affediciliginin icinde kibir var » der babasi da karsilik olarak…izleyin diyemem cok agir siyah beyaz tiyatral, kabir azabi gibi film ama cok carpici bir dialogdur o.. iste simdi gunumuze gelelim, genc usta cahil belli, ne dedigini, ne yaptigini bilmiyor.. ben onu affedecek kadar kibirli olmak istemem. Kotu soz kotu sozdur, kotu davranis, kotu davranistir… bir cok insana gore kati biriyim ben.. degilim… ama bunu kanitlamak icin agdali bir yumusakliga, agdali bir affedicilige burunmeye gerek gormuyorum.. dostoevsky diye biri var :) suc ve ceza diye bir sey yazmis.. okunmali ve okutulmali bence:) hayat bilgisi dersinde:)) 

Her gun de cicekler bocekler olacak degil ya, gecse de yolumuz bozkirlardan denizlere cikar sokaklar.. diyor ve sigarami yakiyorum.. optum..

No comments:

Post a Comment